eazie Helmond

eazie Helmond

Ondernemer worden bij eazie in Helmond

eazie is op zoek naar een ondernemer in Helmond.

eazie is het verse en gezondere foodconcept voor heerlijke wokmaaltijden, salades, fresh wraps, smoothies en meer.

Over Helmond

In Helmond wonen naar schatting 90.116 inwoners (bron: CBS), en is gelegen in de gemeente Helmond, in Noord-Brabant. Gemiddeld wordt er €32.900 per huishouden verdiend, dat ligt iets lager dan het landelijk gemiddelde van €36.500 bruto, exclusief vakantietoeslag. Helmond heeft hiermee een totaal inkomen van nabij €1.347.643.818 over alle inwoners. De huizen in Helmond hebben een gemiddelde WOZ waarde van €206.000, iets lager dan het landelijk gemiddelde van €270.000 in 2020. 4.5% van de mensen hebben in Helmond een uitkering, oftewel 4.055 van alle inwoners.

Helmond ligt ten oosten van Eindhoven. De rijksweg N270 loopt dwars door het centrum van de stad heen. Diverse winkels zijn er in het centrum rond de Veestraat en de Markt. Helmond heeft verder diverse uitgestrekte bedrijventerreinen. Helmond heeft ook een spoorwegstation aan het traject Eindhoven-Venlo.

Er zijn naast eazie ook nog andere franchiseformules waarvoor Helmond interessant is. Bekijk alle franchise mogelijkheden in Helmond.

fast food branche informatie

Franchiseformule eazie valt binnen de branche fast food. De branche fastfood valt onder horeca en kent een verscheidenheid aan ondernemingen: lunchrooms, cafetaria’s, pizzeria’s, snackbars en restaurants. Nederland telt ruim 10.000 fastfoodzaken. Fastfood of gemaksvoedsel is een verzamelnaam voor voedsel dat snel bereid en geserveerd wordt en relatief goedkoop is. Enkele bekende formules die actief zijn in de branche, zijn McDonald’s, KFC, Kwalitaria, New York Pizza en Domino’s Pizza.

De branche profiteert optimaal van de aantrekkende economie, onder meer door hogere consumentenbestedingen, een aantrekkende zakelijke vraag en meer toerisme. Er is echter een enorme concurrentie binnen de branche. In de eigen sector blijft het aanbod groeien maar ook aanbieders uit andere branches betreden de markt.

Het aantal bestaande fastfoodformules neemt elk jaar toe en nieuwe formules ontstaan, zoals de ‘fast casual’ horecaformules. Bij deze formules zijn foodservice en foodretail dichter tot elkaar gegroeid. Een bekend voorbeeld hiervan is La Place. Voor consumenten gaat het om gemak, snelheid, kwaliteit, gezonde producten, variëteit en dat voor een betaalbare prijs. Goed en gezond eten wordt steeds vaker het uitgangspunt. Nieuwe gezonde to-go concepten doen hun intrede en de traditionele aanbieders van een snelle hap moeten daarin mee. Een keurmerk als verantwoord frituren en de uitgebreide voedingsinformatie bij McDonald’s zijn hier voorbeelden van.

De snackbar is nog steeds het meest bezochte bedrijfstype in de sector. Twee derde van de Nederlandse bevolking, met name in de leeftijdsgroep 20 tot 40 jaar, bezoekt minstens drie keer per maand een cafetaria. Echter zullen kleinere cafetaria’s steeds meer marktaandeel gaan verliezen door toenemende online bestedingen, de toenemende concurrentie en branchevervaging. Ondernemingen die niet op een A-locatie zijn gelegen, resteert het prijswapen in combinatie met schaalgrootte en een sterke online profilering. Of ze zullen moeten investeren in een uniek en onderscheidend concept.

Bron: Rabobank Cijfers & Trends, ABN Amro Insights

Vestigingen eazie

Gegevens Helmond

Provincie
Noord-Brabant
Gemeente
Helmond
Inwoners
90.116
Inkomen
€32.900
WOZ-waarde
€206.000