eazie Eindhoven

eazie Eindhoven

Ondernemer worden bij eazie in Eindhoven

eazie is op zoek naar een ondernemer in Eindhoven.

eazie is het verse en gezondere foodconcept voor heerlijke wokmaaltijden, salades, fresh wraps, smoothies en meer.

Over Eindhoven

In Eindhoven wonen naar schatting 225.020 inwoners (bron: CBS), en is gelegen in de gemeente Eindhoven, in Noord-Brabant. Gemiddeld wordt er €32.000 per huishouden verdiend, dat ligt iets lager dan het landelijk gemiddelde van €36.500 bruto, exclusief vakantietoeslag. Eindhoven heeft hiermee een totaal inkomen van nabij €3.273.018.182 over alle inwoners. De huizen in Eindhoven hebben een gemiddelde WOZ waarde van €209.000, iets lager dan het landelijk gemiddelde van €270.000 in 2020. 3.8% van de mensen hebben in Eindhoven een uitkering, oftewel 8.551 van alle inwoners.

Eindhoven is de vijfde gemeente en plaats van Nederland. De stad bestaat uit zeven stadsdelen. ruim 30% van alle inwoners in Eindhoven zijn allochtoon. Centraal gelegen ligt de Markt met voornamelijk uitgaansgelegenheden. Ten zuiden van het centrum ligt het Stratumseind, de langste caféstraat van Nederland, met meer dan 50 kroegen en cafés. Daarnaast is Eindhoven thuis van een technische universiteit. Deze creëert veel werkgelegenheid. De stad heeft ook twee grote winkelcentra waar veel retailers te vinden zijn.

Er zijn naast eazie ook nog andere franchiseformules waarvoor Eindhoven interessant is. Bekijk alle franchise mogelijkheden in Eindhoven.

fast food branche informatie

Franchiseformule eazie valt binnen de branche fast food. De branche fastfood valt onder horeca en kent een verscheidenheid aan ondernemingen: lunchrooms, cafetaria’s, pizzeria’s, snackbars en restaurants. Nederland telt ruim 10.000 fastfoodzaken. Fastfood of gemaksvoedsel is een verzamelnaam voor voedsel dat snel bereid en geserveerd wordt en relatief goedkoop is. Enkele bekende formules die actief zijn in de branche, zijn McDonald’s, KFC, Kwalitaria, New York Pizza en Domino’s Pizza.

De branche profiteert optimaal van de aantrekkende economie, onder meer door hogere consumentenbestedingen, een aantrekkende zakelijke vraag en meer toerisme. Er is echter een enorme concurrentie binnen de branche. In de eigen sector blijft het aanbod groeien maar ook aanbieders uit andere branches betreden de markt.

Het aantal bestaande fastfoodformules neemt elk jaar toe en nieuwe formules ontstaan, zoals de ‘fast casual’ horecaformules. Bij deze formules zijn foodservice en foodretail dichter tot elkaar gegroeid. Een bekend voorbeeld hiervan is La Place. Voor consumenten gaat het om gemak, snelheid, kwaliteit, gezonde producten, variëteit en dat voor een betaalbare prijs. Goed en gezond eten wordt steeds vaker het uitgangspunt. Nieuwe gezonde to-go concepten doen hun intrede en de traditionele aanbieders van een snelle hap moeten daarin mee. Een keurmerk als verantwoord frituren en de uitgebreide voedingsinformatie bij McDonald’s zijn hier voorbeelden van.

De snackbar is nog steeds het meest bezochte bedrijfstype in de sector. Twee derde van de Nederlandse bevolking, met name in de leeftijdsgroep 20 tot 40 jaar, bezoekt minstens drie keer per maand een cafetaria. Echter zullen kleinere cafetaria’s steeds meer marktaandeel gaan verliezen door toenemende online bestedingen, de toenemende concurrentie en branchevervaging. Ondernemingen die niet op een A-locatie zijn gelegen, resteert het prijswapen in combinatie met schaalgrootte en een sterke online profilering. Of ze zullen moeten investeren in een uniek en onderscheidend concept.

Bron: Rabobank Cijfers & Trends, ABN Amro Insights

Vestigingen eazie

Gegevens Eindhoven

Provincie
Noord-Brabant
Gemeente
Eindhoven
Inwoners
225.020
Inkomen
€32.000
WOZ-waarde
€209.000