Bakker Bart is een succesvolle franchiseformule en voortdurend op zoek naar gedreven franchisenemers. Bakker Bart zoekt enthousiaste en gastgerichte personen. Personen met passie voor het product en voor de consument.
Deventer is gelegen in Overijssel, en is onderdeel van de gemeente Deventer. Er wonen ongeveer 80.660 mensen in Deventer. De WOZ waarde van de woningen in Deventer ligt gemiddeld op €191.000, iets lager dan het gemiddelde in Nederland in 2020 van €270.000. Het inkomen van een gemiddeld huishouden ligt in Deventer op €32.800. Lager dan het landelijke gemiddelde van €36.500. In totaal hebben alle inwoners van Deventer een gezamenlijk inkomen van €1.202.567.273. Van alle inwoners hebben 4.5% een uitkering. In Deventer een totaal van 3.630 inwoners.
Deventer is één van de vijf oudste steden van Nederland. Er zijn veel winkels en uitgaansgelegenheden in het centrum rondom het stadsplein de Brink. Vlak bij het centrum ligt het nieuwe winkelcentrum De Boreel, waar veel grote winkels en warenhuizen te vinden zijn. Daarnaast bevat de stad nog enkele andere winkelcentra.
Er zijn naast Bakker Bart ook nog andere franchiseformules waarvoor Deventer interessant is. Bekijk alle franchise mogelijkheden in Deventer.
Franchiseformule Bakker Bart valt binnen de branche brood & banket. In de branche brood & banket kan een onderscheid gemaakt worden in koude en warme bakkers. Bij koude bakkers gaat het met name om de verkoop van niet zelf vervaardigd brood en banket, eventueel in combinatie met de vervaardiging van (kleine) broodproducten via een opwarmoven en/of verkoop van chocolade en suikerwerk. Bij warme bakkers gaat het met name om de verkoop van zelfgemaakt brood en banket. Qua bedrijfsvoering, omzet en bruto winstmarges bestaat een groot verschil tussen beide typen zaken.
Het huidige marktaandeel van online food is explosief gegroeid. De verwachting is dat in 2030 een kwart van de boodschappen online gedaan wordt. De winkels in deze branche zullen dus moeten uitblinken in onderscheidende producten, een authentiek verhaal en behulpzaam personeel op de werkvloer. De consument zal dus verleid moeten worden met een belevingsomgeving waarin alle zintuigen worden geactiveerd. Al zal dat niet makkelijk worden: De grootste bedreiging voor deze branche is de supermarktbranche. Consumenten doen vaker in één winkel boodschappen. Echter kan dit ook weer een kans zijn, door samenwerkingen aan te gaan met supermarkten.
Bron: Rabobank Cijfers & Trends en detailhandel.info