Meet & Ribs Hoogezand-Sappemeer

Meet & Ribs Hoogezand-Sappemeer

Ondernemer worden bij Meet & Ribs in Hoogezand-Sappemeer

Meet & Ribs is op zoek naar een ondernemer in Hoogezand-Sappemeer.

Over Hoogezand-Sappemeer

Hoogezand-Sappemeer is gelegen in Groningen, en is onderdeel van de gemeente Hoogezand-Sappemeer. Er wonen ongeveer 34.532 mensen in Hoogezand-Sappemeer. De WOZ waarde van de woningen in Hoogezand-Sappemeer ligt gemiddeld op €134.000, iets lager dan het gemiddelde in Nederland in 2020 van €270.000. Het inkomen van een gemiddeld huishouden ligt in Hoogezand-Sappemeer op €29.200. Lager dan het landelijke gemiddelde van €36.500. In totaal hebben alle inwoners van Hoogezand-Sappemeer een gezamenlijk inkomen van €458.333.818. Van alle inwoners hebben 5.2% een uitkering. In Hoogezand-Sappemeer een totaal van 1.796 inwoners.

Tijdens de ontginning van veengrond in de 17e eeuw ontstonden de dorpen Hoogezand en Sappemeer. Sappemeer was aanvankelijk de belangrijkste plaats, maar werd in latere jaren overvleugeld door Hoogezand. In 1949 is door het samengaan van de beide plaatsen de gemeente Hoogezand-Sappemeer ontstaan. Men kan winkelen in verschillende winkelcentra: De Hooge Meeren en Winkelpark. Aan de spoorlijn Groningen – Nieuweschans, liggen 4 stations binnen de gemeente Hoogezand-Sappemeer. Grootse leeftijdsgroep is 40 – 59 jaar.

Er zijn naast Meet & Ribs ook nog andere franchiseformules waarvoor Hoogezand-Sappemeer interessant is. Bekijk alle franchise mogelijkheden in Hoogezand-Sappemeer.

eetcafé & restaurant branche informatie

Franchiseformule Meet & Ribs valt binnen de branche eetcafé & restaurant. De branche eetcafé en restaurant valt onder horeca en kent een verscheidenheid aan ondernemingen. Het marktaandeel van restaurants is circa 28% in de foodservicemarkt (eten buitenshuis). Enkele bekende formules die actief zijn in de branche zijn De Beren Restaurants, eazie, Humprey Restaurants en Subway.

De branche profiteert optimaal van de aantrekkende economie, onder meer door hogere consumentenbestedingen, een aantrekkende zakelijke vraag en meer toerisme. Circa 31% van al het voedsel, eten consumenten buitenhuis, 69% van al het voedsel is afkomstig uit de foodretail (supermarkten en speciaalzaken).

De consument blijft kritisch op zijn uitgaven en laat zich steeds meer leiden door kortingsacties en de nieuwste trends, waaronder de toenemende behoefte aan gemak en de toenemende aandacht aan verse, gezonde en lekkere maaltijden. De consument heeft vaak weinig tijd, wil flexibel zijn en wil eten of drinken waar en wanneer het hem uitkomt. Hierdoor vinden er verschuivingen van de vraag plaats naar andere, veelal branchevreemde aanbieders. Detaillisten integreren food concepten in hun winkels om meer klantbeleving te creëren en de verblijfsduur in het hun winkels te verlegen. Ook vanuit de supermarkten neemt de concurrentie toe. Zij kunnen, vanwege hun inkoopvolume, producten tegen een veel lagere prijs inkopen en zien kansen in de toenemende behoefte aan gemak bij de consument. Door de bovenstaande trends neemt ook het online thuisbezorgdiensten en leveranciers van maaltijdboxen sterk toe. Dit remt dan ook de trendmatige groei van de buitenhuisconsumptie.

Ondertussen groeit ook in de sector zelf het aanbod van eetcafés en restaurants. Kwaliteit en gastheerschap worden steeds vaker een vanzelfsprekendheid en geen onderscheidende factor. Daarnaast is de locatie in combinatie met het juiste concept doorslaggevend in de mate van succes.

Bron: ABN Amro Insights, Rabobank Cijfers & Trends

Vestigingen Meet & Ribs

Gegevens Hoogezand-Sappemeer

Provincie
Groningen
Gemeente
Hoogezand-Sappemeer
Inwoners
34.532
Inkomen
€29.200
WOZ-waarde
€134.000