Meet & Ribs Winschoten

Meet & Ribs Winschoten

Ondernemer worden bij Meet & Ribs in Winschoten

Meet & Ribs is op zoek naar een ondernemer in Winschoten.

Over Winschoten

Winschoten is gelegen in Groningen, en is onderdeel van de gemeente Oldambt. Er wonen ongeveer 18.160 mensen in Winschoten. De WOZ waarde van de woningen in Winschoten ligt gemiddeld op €133.000, iets lager dan het gemiddelde in Nederland in 2020 van €270.000. Het inkomen van een gemiddeld huishouden ligt in Winschoten op €29.300. Lager dan het landelijke gemiddelde van €36.500. In totaal hebben alle inwoners van Winschoten een gezamenlijk inkomen van €241.858.182. Van alle inwoners hebben 4.9% een uitkering. In Winschoten een totaal van 890 inwoners.

Winschoten heeft als bijnaam de molenstad en vervult een centrumfunctie binnen de gemeente Oldambt. De binnenstad telt een aantal winkelstraten die makkelijk bereikbaar zijn vanaf het treinstation. In 2002 werd er een groot winkelcentrum geopend, ’t Rond aan de Venne, om grotere winkelketens te huisvesten. De gemeente is in toenemende mate in samenwerking met vastgoedeigenaren bezig om delen van de binnenstad van Winschoten een beter aanzien te geven, hetgeen onder andere mogelijk is door een grote financiële bijdrage van de provincie Groningen.

Er zijn naast Meet & Ribs ook nog andere franchiseformules waarvoor Winschoten interessant is. Bekijk alle franchise mogelijkheden in Winschoten.

eetcafé & restaurant branche informatie

Franchiseformule Meet & Ribs valt binnen de branche eetcafé & restaurant. De branche eetcafé en restaurant valt onder horeca en kent een verscheidenheid aan ondernemingen. Het marktaandeel van restaurants is circa 28% in de foodservicemarkt (eten buitenshuis). Enkele bekende formules die actief zijn in de branche zijn De Beren Restaurants, eazie, Humprey Restaurants en Subway.

De branche profiteert optimaal van de aantrekkende economie, onder meer door hogere consumentenbestedingen, een aantrekkende zakelijke vraag en meer toerisme. Circa 31% van al het voedsel, eten consumenten buitenhuis, 69% van al het voedsel is afkomstig uit de foodretail (supermarkten en speciaalzaken).

De consument blijft kritisch op zijn uitgaven en laat zich steeds meer leiden door kortingsacties en de nieuwste trends, waaronder de toenemende behoefte aan gemak en de toenemende aandacht aan verse, gezonde en lekkere maaltijden. De consument heeft vaak weinig tijd, wil flexibel zijn en wil eten of drinken waar en wanneer het hem uitkomt. Hierdoor vinden er verschuivingen van de vraag plaats naar andere, veelal branchevreemde aanbieders. Detaillisten integreren food concepten in hun winkels om meer klantbeleving te creëren en de verblijfsduur in het hun winkels te verlegen. Ook vanuit de supermarkten neemt de concurrentie toe. Zij kunnen, vanwege hun inkoopvolume, producten tegen een veel lagere prijs inkopen en zien kansen in de toenemende behoefte aan gemak bij de consument. Door de bovenstaande trends neemt ook het online thuisbezorgdiensten en leveranciers van maaltijdboxen sterk toe. Dit remt dan ook de trendmatige groei van de buitenhuisconsumptie.

Ondertussen groeit ook in de sector zelf het aanbod van eetcafés en restaurants. Kwaliteit en gastheerschap worden steeds vaker een vanzelfsprekendheid en geen onderscheidende factor. Daarnaast is de locatie in combinatie met het juiste concept doorslaggevend in de mate van succes.

Bron: ABN Amro Insights, Rabobank Cijfers & Trends

Vestigingen Meet & Ribs

Gegevens Winschoten

Provincie
Groningen
Gemeente
Oldambt
Inwoners
18.160
Inkomen
€29.300
WOZ-waarde
€133.000