LMI Nederland Breda

LMI Nederland in regio Breda

Ondernemer worden bij LMI Nederland in regio Breda

LMI Nederland is op zoek naar een ondernemer in de regio Breda.

Het breed en doelgericht ontwikkelen van personen en organisaties op het inspirerende vlak van Leiderschap.

Over regio Breda

Breda is een regio met ongeveer 253.905 inwoners. 48.985 van deze inwoners heeft een allochtone achtergrond (westers en niet-westers). Dit wordt verdeeld over 115.330 huishoudens met kinderen, en 77.530 huishoudens zonder. Wat een totaal maakt van 115.330 huishoudens. De gemiddelde gezinsgrootte in Breda is 2,3. De verdeling van de huishoudens en de gezinsgrootte kan de aantrekkelijk van het gebied voor uw onderneming beïnvloeden.

De regio kenmerkt zich door de vele bedrijventerreinen die de regio rijk is. De historische stad Breda wordt gezien als centrumplaats binnen de regio, met een groot aanbod aan handel en industrie. De stad ligt aan een belangrijk knooppunt van water-, spoor- en autowegen. Daarnaast heeft de woonboulevard van Breda, gelegen aan de A16, een regiofunctie. Etten-Leur is de twee na grootste stad binnen de regio en kent een groot stadshart waar diverse winkel- en horecavoorzieningen te vinden zijn. Belangrijke verkeersaders binnen de regio zijn de A16, de A17 en de A58.

Er zijn naast LMI Nederland ook nog andere franchiseformules waarvoor Breda interessant is. Bekijk alle franchise mogelijkheden in Breda.

advies branche informatie

Franchiseformule LMI Nederland valt binnen de branche advies. Tot deze branche behoren de organisatieadviesbureaus. Bekende formules die tot deze branche behoren zijn o.a.: Finovion, LMI Nederland, ActionCOACH en Thexton Armstrong. Nederland telt meer dan 100.000 adviesbureaus. Het merendeel van deze bureaus bestaat uit eenmanszaken. Voor deze branche wordt de komende jaren een volumegroei van meer dan 3 procent verwacht. Deze groei heeft de advies branche mede te danken aan de aantrekkende economie. De aantrekkende economie heeft een toename van bedrijfsinvesteringen tot gevolg. Dit biedt kansen voor de advies branche.

Echter is de concurrentie binnen deze branche ook fors toegenomen. Er zijn veel kleine spelers actief in de branche en ook het aantal ZZP-ers is flink gegroeid. Daarnaast neemt door branchevervaging de concurrentie ook flink toe. Deze toename van concurrentie leidt ook tot prijsdruk. Goed onderscheidend vermogen is nodig om de omzet te doen stijgen.

Daarnaast zal de advies branche in moeten spelen op bepaalde trends. Het online kanaal wordt steeds belangrijker binnen deze branche. Consumenten raadplegen het internet voor bepaald advies. Consultants zullen zich moeten onderscheiden met specifieke en specialistische kennis. Het belang van een heldere en gerichte doelgroep strategie wordt alsmaar groter. Daarnaast zullen meer en meer bedrijven actief in deze branche zich gaan richten op de corebusiness en zullen overige processen uitbesteden aan externe partijen.

Verder zijn er nog een aantal trends te herkennen binnen deze branche. De argwaan tegen managementmodellen neemt verder toe. De adviseurs van de toekomst moeten gebruikmaken van een nieuwe nuchterheid. Houd dingen eenvoudig en zorg ervoor dat het echt werkt. Bedrijven hebben steeds meer de behoefte aan een sparringspartner, aan iemand die scherpe vragen durft te stellen. Het traditionele adviesmodel is van de baan.

Bron: CBS

Vestigingen LMI Nederland

Gegevens Breda

Postcode
4800 - 4899
Inwoners
253.905
Huishoudens
115.330