LMI Nederland Tilburg

LMI Nederland in regio Tilburg

Ondernemer worden bij LMI Nederland in regio Tilburg

LMI Nederland is op zoek naar een ondernemer in de regio Tilburg.

Het breed en doelgericht ontwikkelen van personen en organisaties op het inspirerende vlak van Leiderschap.

Over regio Tilburg

Tilburg is een regio met ongeveer 284.025 inwoners. 54.760 van deze inwoners heeft een allochtone achtergrond (westers en niet-westers). Dit wordt verdeeld over 131.075 huishoudens met kinderen, en 89.065 huishoudens zonder. Wat een totaal maakt van 131.075 huishoudens. De gemiddelde gezinsgrootte in Tilburg is 2,3. De verdeling van de huishoudens en de gezinsgrootte kan de aantrekkelijk van het gebied voor uw onderneming beïnvloeden.

De grootste stad binnen de regio is Tilburg en is qua inwonersaantal de zesde stad van Nederland. Tilburg is met name gegroeid door de opkomst van de textielindustrie en telt heden diverse winkelgebieden met zowel grote winkelketens als kleine speciaalzaken. In de rest van de regio zijn er diverse winkelcentra te vinden waaronder in de steden Oisterwijk en Goirle. Een belangrijke tak van bedrijvigheid binnen de regio is vanouds het toerisme vanwege de vele natuurmonumenten. De belangrijkste verkeersader binnen de regio is de A58.

Er zijn naast LMI Nederland ook nog andere franchiseformules waarvoor Tilburg interessant is. Bekijk alle franchise mogelijkheden in Tilburg.

advies branche informatie

Franchiseformule LMI Nederland valt binnen de branche advies. Tot deze branche behoren de organisatieadviesbureaus. Bekende formules die tot deze branche behoren zijn o.a.: Finovion, LMI Nederland, ActionCOACH en Thexton Armstrong. Nederland telt meer dan 100.000 adviesbureaus. Het merendeel van deze bureaus bestaat uit eenmanszaken. Voor deze branche wordt de komende jaren een volumegroei van meer dan 3 procent verwacht. Deze groei heeft de advies branche mede te danken aan de aantrekkende economie. De aantrekkende economie heeft een toename van bedrijfsinvesteringen tot gevolg. Dit biedt kansen voor de advies branche.

Echter is de concurrentie binnen deze branche ook fors toegenomen. Er zijn veel kleine spelers actief in de branche en ook het aantal ZZP-ers is flink gegroeid. Daarnaast neemt door branchevervaging de concurrentie ook flink toe. Deze toename van concurrentie leidt ook tot prijsdruk. Goed onderscheidend vermogen is nodig om de omzet te doen stijgen.

Daarnaast zal de advies branche in moeten spelen op bepaalde trends. Het online kanaal wordt steeds belangrijker binnen deze branche. Consumenten raadplegen het internet voor bepaald advies. Consultants zullen zich moeten onderscheiden met specifieke en specialistische kennis. Het belang van een heldere en gerichte doelgroep strategie wordt alsmaar groter. Daarnaast zullen meer en meer bedrijven actief in deze branche zich gaan richten op de corebusiness en zullen overige processen uitbesteden aan externe partijen.

Verder zijn er nog een aantal trends te herkennen binnen deze branche. De argwaan tegen managementmodellen neemt verder toe. De adviseurs van de toekomst moeten gebruikmaken van een nieuwe nuchterheid. Houd dingen eenvoudig en zorg ervoor dat het echt werkt. Bedrijven hebben steeds meer de behoefte aan een sparringspartner, aan iemand die scherpe vragen durft te stellen. Het traditionele adviesmodel is van de baan.

Bron: CBS

Vestigingen LMI Nederland

Gegevens Tilburg

Postcode
5000 - 5099
Inwoners
284.025
Huishoudens
131.075