ActionCOACH Dokkum

ActionCOACH in regio Dokkum

Ondernemer worden bij ActionCOACH in regio Dokkum

ActionCOACH is op zoek naar een ondernemer in de regio Dokkum.

Business Coaching individueel en in groepen, Membership-programma’s, peer-to-peer coaching, trainingen en workshops voor MKB-ondernemers

Over regio Dokkum

In de regio Dokkum wonen er zo’n 43.645 mensen. Hiervan zijn er 1.985 van buitenlandse komaf, oftewel 1985 43645%. Dit kunnen zowel Europeanen als niet-Europeanen zijn. Het aantal huishoudens en de gezinsgrootte zijn tevens van belang voor een mogelijke vestigingsplaats van een onderneming. In het geval van Dokkum zijn de inwoners verdeeld over 17.915 huishoudens. Hiervan hebben 6.820 kinderen, en 11.160 niet. Dit kunnen eenpersoons- of meerpersoonshuishoudens zijn. De gemiddelde gezinsgrootte in Dokkum is 2,6.

Deze regio kent veel kleine dorpen en gehuchten. De bekendste plaats is Dokkum. De stad staat op de vijfde plaats in de lijst van grootste winkelsteden in Friesland. In 2012 had de stad bijna 190 winkels met 69.000 m² winkelvloeroppervlakte. Dat komt neer op kernen van 20.000 tot 30.000 inwoners. Bij Holwerd kan men oversteken naar Ameland, dat ook binnen deze regio valt, evenals het eiland Schiermonnikoog. Belangrijke verkeersaders zijn de N356 en de N361.

Er zijn naast ActionCOACH ook nog andere franchiseformules waarvoor Dokkum interessant is. Bekijk alle franchise mogelijkheden in Dokkum.

coaching & training branche informatie

Franchiseformule ActionCOACH valt binnen de branche coaching & training. Tot de branche coaching & training behoren trainings- en opleidingsbureaus die zich bezighouden met het coachen, trainen en opleiden van personen en organisaties. Meestal betreft het business-to-business, waarbij zowel individuen als teams worden getraind op bijvoorbeeld het gebied van sales, leiderschap, klantgerichtheid of persoonlijke ontwikkeling. Bekende formules in deze branche zijn onder andere ABACUS bijlesinstituut, LMI Nederland en DOOR Training & Coach.

De markt voor trainings- en opleidingsbureaus is volop in beweging: de omzet in de markt groeit, het aantal aanbieders neemt tegelijkertijd af. Daarnaast zijn er diverse ontwikkelingen gaande in het aanbod en de vormen van trainen en opleiden.

In het bedrijfsleven heerst er een groeiend besef dat het tot ongewenste resultaten leidt wanneer er wordt bezuinigd op opleidingen, bijscholing en training. Meer dan drie kwart van de bedrijven in Nederland verzorgen voor hun werknemers een vorm van bedrijfsopleidingen, waarbij het verzorgen van cursussen de meest gebruikte methode is om kennis te vergaren en vaardigheden te ontwikkelen. Jaarlijks geven bedrijven gemiddeld 1,7 miljard euro uit aan cursussen. Andere methodes die voor scholing van het personeel worden gebruikt zijn workshops, georganiseerde groepsdiscussies en conferenties. Een derde van de bedrijven geven hun voorkeur aan zelfstudie.

Tegenwoordig is het niet alleen het individu, ook het team, de afdeling of de organisatie moeten aan de gang. Om de vergaarde kennis of vaardigheden toe te passen moet de omgeving meedoen. Om succesvol te blijven opereren met al deze hectiek is het voor trainingsbureaus noodzakelijk om de klant centraal te stellen, om te kijken naar wat zinnig en nuttig is en om maatwerk te leveren. Sectorkennis en ervaring met sector specifieke vraagstukken is hierbij essentieel. De behoefte aan sectorkennis in combinatie met een multidisciplinaire benadering vergt om flexibiliteit van de trainingsbureaus.

Bron: CBS, NRTO

Vestigingen ActionCOACH

Gegevens Dokkum

Postcode
9100 - 9199
Inwoners
43.645
Huishoudens
17.915