Business Coaching individueel en in groepen, Membership-programma’s, peer-to-peer coaching, trainingen en workshops voor MKB-ondernemers
In de regio Franeker wonen er zo’n 47.565 mensen. Hiervan zijn er 4.160 van buitenlandse komaf, oftewel 4160 47565%. Dit kunnen zowel Europeanen als niet-Europeanen zijn. Het aantal huishoudens en de gezinsgrootte zijn tevens van belang voor een mogelijke vestigingsplaats van een onderneming. In het geval van Franeker zijn de inwoners verdeeld over 20.735 huishoudens. Hiervan hebben 6.995 kinderen, en 13.730 niet. Dit kunnen eenpersoons- of meerpersoonshuishoudens zijn. De gemiddelde gezinsgrootte in Franeker is 2,4.
De regio ligt in het noorden van de provincie Friesland. Franeker en Harlingen zijn de bekendste plaatsen in deze regio. Harlingen ligt aan de kust en is de op vier na grootste stad van Friesland. De stad heeft een bootverbinding met Terschelling en heeft ook een havengebied. In het oosten heeft Harlingen een industrieterrein. Een stuk verder naar het oosten ligt Franeker. Franeker zou rond 800 zijn ontstaan als een Karolingisch castellum. Belangrijke verkeersaders in deze regio zijn de A31, de N31, N384 en de N393. Daarnaast vallen de eilanden Vlieland en Terschelling ook onder deze regio.
Er zijn naast ActionCOACH ook nog andere franchiseformules waarvoor Franeker interessant is. Bekijk alle franchise mogelijkheden in Franeker.
Franchiseformule ActionCOACH valt binnen de branche coaching & training. Tot de branche coaching & training behoren trainings- en opleidingsbureaus die zich bezighouden met het coachen, trainen en opleiden van personen en organisaties. Meestal betreft het business-to-business, waarbij zowel individuen als teams worden getraind op bijvoorbeeld het gebied van sales, leiderschap, klantgerichtheid of persoonlijke ontwikkeling. Bekende formules in deze branche zijn onder andere ABACUS bijlesinstituut, LMI Nederland en DOOR Training & Coach.
De markt voor trainings- en opleidingsbureaus is volop in beweging: de omzet in de markt groeit, het aantal aanbieders neemt tegelijkertijd af. Daarnaast zijn er diverse ontwikkelingen gaande in het aanbod en de vormen van trainen en opleiden.
In het bedrijfsleven heerst er een groeiend besef dat het tot ongewenste resultaten leidt wanneer er wordt bezuinigd op opleidingen, bijscholing en training. Meer dan drie kwart van de bedrijven in Nederland verzorgen voor hun werknemers een vorm van bedrijfsopleidingen, waarbij het verzorgen van cursussen de meest gebruikte methode is om kennis te vergaren en vaardigheden te ontwikkelen. Jaarlijks geven bedrijven gemiddeld 1,7 miljard euro uit aan cursussen. Andere methodes die voor scholing van het personeel worden gebruikt zijn workshops, georganiseerde groepsdiscussies en conferenties. Een derde van de bedrijven geven hun voorkeur aan zelfstudie.
Tegenwoordig is het niet alleen het individu, ook het team, de afdeling of de organisatie moeten aan de gang. Om de vergaarde kennis of vaardigheden toe te passen moet de omgeving meedoen. Om succesvol te blijven opereren met al deze hectiek is het voor trainingsbureaus noodzakelijk om de klant centraal te stellen, om te kijken naar wat zinnig en nuttig is en om maatwerk te leveren. Sectorkennis en ervaring met sector specifieke vraagstukken is hierbij essentieel. De behoefte aan sectorkennis in combinatie met een multidisciplinaire benadering vergt om flexibiliteit van de trainingsbureaus.
Bron: CBS, NRTO