ActionCOACH in regio Tilburg

Ondernemer worden bij ActionCOACH in regio Tilburg

ActionCOACH is op zoek naar een ondernemer in de regio Tilburg.

Over regio Tilburg

In de regio Tilburg wonen er zo’n 284.025 mensen. Hiervan zijn er 54.760 van buitenlandse komaf, oftewel 54760 284025%. Dit kunnen zowel Europeanen als niet-Europeanen zijn. Het aantal huishoudens en de gezinsgrootte zijn tevens van belang voor een mogelijke vestigingsplaats van een onderneming. In het geval van Tilburg zijn de inwoners verdeeld over 131.075 huishoudens. Hiervan hebben 41.975 kinderen, en 89.065 niet. Dit kunnen eenpersoons- of meerpersoonshuishoudens zijn. De gemiddelde gezinsgrootte in Tilburg is 2,3.

De grootste stad binnen de regio is Tilburg en is qua inwonersaantal de zesde stad van Nederland. Tilburg is met name gegroeid door de opkomst van de textielindustrie en telt heden diverse winkelgebieden met zowel grote winkelketens als kleine speciaalzaken. In de rest van de regio zijn er diverse winkelcentra te vinden waaronder in de steden Oisterwijk en Goirle. Een belangrijke tak van bedrijvigheid binnen de regio is vanouds het toerisme vanwege de vele natuurmonumenten. De belangrijkste verkeersader binnen de regio is de A58.

Er zijn naast ActionCOACH ook nog andere franchiseformules waarvoor Tilburg interessant is. Bekijk alle franchise mogelijkheden in Tilburg.

coaching & training branche informatie

Franchiseformule ActionCOACH valt binnen de branche coaching & training. Tot de branche coaching & training behoren trainings- en opleidingsbureaus die zich bezig houden met het coachen, trainen en opleiden van personen en organisaties. Meestal betreft het business-to-business, waarbij zowel individuen als teams worden getraind bijvoorbeeld op het gebied van sales, leiderschap, klantgerichtheid of persoonlijke ontwikkeling. Bekende formules in deze branche zijn onder andere ABACUS bijlesinstituut, LMI Nederland en DOOR Training & Coach.

De markt voor trainings- en opleidingsbureaus is volop in beweging: de omzet in de markt groeit, het aantal aanbieders neemt tegelijkertijd af. In 2014 telde de markt van private trainings- en opleidingsbureaus een omzet van circa € 3,4 miljard. Daarnaast zijn er diverse ontwikkelingen gaande in het aanbod en de vormen van trainen en opleiden.

In het bedrijfsleven heerst er een groeiend besef dat het tot ongewenste resultaten leidt wanneer er wordt bezuinigd op opleidingen, bijscholing en training. Meer dan drie kwart van de bedrijven in Nederland verzorgen voor hun werknemers een vorm van bedrijfsopleidingen, waarbij het verzorgen van cursussen de meest gebruikte methode is om kennis te vergaderen en vaardigheden te ontwikkelen. Jaarlijks geven bedrijven gemiddeld 1,7 miljard uit aan cursussen. Andere methodes die voor scholing van het personeel worden gebruikt zijn workshops, georganiseerde groepsdiscussies en conferenties. 28% van de bedrijven geven hun voorkeur aan zelfstudie.

Tegenwoordig is het niet alleen het individu, ook het team, de afdeling of de organisatie moeten aan de gang. Om de vergaarde kennis of vaardigheden toe te passen moet de omgeving meedoen. Om succesvol te blijven opereren met al deze hectiek is het voor trainingsbureaus noodzakelijk om de klant centraal te stellen, om te kijken naar wat zinnig en nuttig is en om maatwerk te leveren. Sectorkennis en ervaring met sector specifieke vraagstukken is hierbij essentieel. De behoefte aan sectorkennis in combinatie met een multidisciplinaire benadering vergt om flexibiliteit van de trainingsbureaus.

Bron: CBS, NRTO

Vestigingen ActionCOACH

Gegevens Tilburg

Postcode
5000 - 5099
Inwoners
284.025
Huishoudens
131.075