Anne&Max Dordrecht

Ondernemer worden bij Anne&Max in Dordrecht

Anne&Max is op zoek naar een ondernemer in Dordrecht.

Anne&Max is dé plek waar je voor de lekkerste koffie, ontbijtjes en lunch terecht kan. In een ongedwongen sfeer rustig de krant lezen of even met wat vrienden bijkletsen: Anne&Max is de huiskamer in de stad, waar je je elk moment van de dag thuis voelt!

Over Dordrecht

In Dordrecht wonen naar schatting 118.496 inwoners (bron: CBS), en is gelegen in de gemeente Dordrecht, in Zuid-Holland. Gemiddeld wordt er €32.600 per huishouden verdiend, dat ligt iets lager dan het landelijk gemiddelde van €36.500 bruto, exclusief vakantietoeslag. Dordrecht heeft hiermee een totaal inkomen van nabij €1.755.895.273 over alle inwoners. De huizen in Dordrecht hebben een gemiddelde WOZ waarde van €159.000, iets lager dan het landelijk gemiddelde van €270.000 in 2020. 4.1% van de mensen hebben in Dordrecht een uitkering, oftewel 4.858 van alle inwoners.

Dordrecht is met name actief op het gebied van scheepsbouw, houtindustrie en metaalindustrie. Mede omdat het gelegen is aan de rivier de Merwede, een aftakking van de Maas. De stad is goed bereikbaar via de snelweg A16 en drie verschillende treinstations.

Er zijn naast Anne&Max ook nog andere franchiseformules waarvoor Dordrecht interessant is. Bekijk alle franchise mogelijkheden in Dordrecht.

lunchroom branche informatie

Franchiseformule Anne&Max valt binnen de branche lunchroom. Tot de branche lunchroom behoren dagzaken waar onder andere belegde broodjes, koffie, thee en vruchtensappen verkrijgbaar zijn. In vergelijking met cafetaria’s wordt er bij een lunchroom weinig alcohol geschonken en is het een eet- en drinkgelegenheid met bediening. Bij sommige lunchrooms is het ook mogelijk om een bestelling af te halen of thuis te laten bezorgen. Enkele bekende formules in de branche zijn Anne&Max, Bagels & Beans, Bakker Bart en Délifrance.

Lunchrooms kenmerken zich door flexibiliteit en wendbaarheid. De branche profiteert optimaal van de toenemende buitenhuisconsumptie. Consumenten kiezen vaker voor meerdere eetmomenten op een dag en dan veelal onderweg. Lunchrooms spelen in op de toenemende behoefte aan gemak en de toenemende aandacht aan verse, gezonde en lekkere maaltijden en bieden ook vaak een afhaal- en bezorgservice.

De branche profiteert van branchevervaging in de horeca. De opkomst van bakkerijen met hun eigen broodjescorners maar ook de ‘to go’ shops met hun eigen lunchhoekje zijn hier debet aan. Het shop-in-shop principe neemt een vlucht en ook traditionele cafetaria’s maken de conversie naar lunchrooms. De populariteit van lunchconcepten geeft de branche een eigentijds karakter.

De leegstand in winkelcentra wordt steeds vaker ingevuld met horeca, met name dagzaken. Lunchrooms zijn sterk vertegenwoordigd in (stads)centra. Locatie in combinatie met het juiste concept is doorslaggevend in de mate van succes. Een lunchroom heeft gemiddeld een vloeroppervlak van 108 m² en 48 zitplaatsen binnen en 45 zitplaatsen buiten (indien er een terras aanwezig is). De gemiddelde besteding per gast is ruim 10 euro, 59% daarvan wordt uitgegeven aan food en 41% aan dranken.

Bron: Lunchroom.nl, Rabobank Cijfers & Trends

Vestigingen Anne&Max

Gegevens Dordrecht

Provincie
Zuid-Holland
Gemeente
Dordrecht
Inwoners
118.496
Inkomen
€32.600
WOZ-waarde
€159.000