De Beren restaurants Heerlen

De Beren restaurants Heerlen

Ondernemer worden bij De Beren restaurants in Heerlen

De Beren restaurants is op zoek naar een ondernemer in Heerlen.

De Beren is een horecaketen met restaurants door heel Nederland

Over Heerlen

Heerlen is onderdeel van de gemeente Heerlen, binnen de provincie Limburg, en heeft 87.437 inwoners (bron: CBS). Het gemiddelde inkomen per huishouden is €28.200. Het landelijk gemiddelde ligt op €36.500 bruto, exclusief vakantietoeslag. Dit maakt dat Heerlen een relatief lager inkomen heeft, met een geschat verzamelinkomen van alle inwoners van €1.120.783.364. De WOZ-waarde van de huizen ligt in Heerlen op gemiddeld €123.000. Lager dan het landelijk gemiddelde van €270.000. Daarnaast hebben 4.6% van de mensen in Heerlen een uitkering. Dit maakt dat in totaal 4.022 inwoners van Heerlen een uitkering krijgen.

Tussen het Schouwburgplein tot aan het NS-station zijn veel winkels te vinden in Heerlen. Daarnaast heeft de plaats twee winkelcentra. Daarnaast heeft Heerlen diverse recreatieve mogelijkheden als een theater en een bioscoop. Ook zijn er diverse grote retailers te vinden als IKEA en een woonboulevard.

Er zijn naast De Beren restaurants ook nog andere franchiseformules waarvoor Heerlen interessant is. Bekijk alle franchise mogelijkheden in Heerlen.

eetcafé & restaurant branche informatie

Franchiseformule De Beren restaurants valt binnen de branche eetcafé & restaurant. De branche eetcafé en restaurant valt onder horeca en kent een verscheidenheid aan ondernemingen. Het marktaandeel van restaurants is circa 28% in de foodservicemarkt (eten buitenshuis). Enkele bekende formules die actief zijn in de branche zijn De Beren Restaurants, eazie, Humprey Restaurants en Subway.

De branche profiteert optimaal van de aantrekkende economie, onder meer door hogere consumentenbestedingen, een aantrekkende zakelijke vraag en meer toerisme. Circa 31% van al het voedsel, eten consumenten buitenhuis, 69% van al het voedsel is afkomstig uit de foodretail (supermarkten en speciaalzaken).

De consument blijft kritisch op zijn uitgaven en laat zich steeds meer leiden door kortingsacties en de nieuwste trends, waaronder de toenemende behoefte aan gemak en de toenemende aandacht aan verse, gezonde en lekkere maaltijden. De consument heeft vaak weinig tijd, wil flexibel zijn en wil eten of drinken waar en wanneer het hem uitkomt. Hierdoor vinden er verschuivingen van de vraag plaats naar andere, veelal branchevreemde aanbieders. Detaillisten integreren food concepten in hun winkels om meer klantbeleving te creëren en de verblijfsduur in het hun winkels te verlegen. Ook vanuit de supermarkten neemt de concurrentie toe. Zij kunnen, vanwege hun inkoopvolume, producten tegen een veel lagere prijs inkopen en zien kansen in de toenemende behoefte aan gemak bij de consument. Door de bovenstaande trends neemt ook het online thuisbezorgdiensten en leveranciers van maaltijdboxen sterk toe. Dit remt dan ook de trendmatige groei van de buitenhuisconsumptie.

Ondertussen groeit ook in de sector zelf het aanbod van eetcafés en restaurants. Kwaliteit en gastheerschap worden steeds vaker een vanzelfsprekendheid en geen onderscheidende factor. Daarnaast is de locatie in combinatie met het juiste concept doorslaggevend in de mate van succes.

Bron: ABN Amro Insights, Rabobank Cijfers & Trends

Vestigingen De Beren restaurants

Gegevens Heerlen

Provincie
Limburg
Gemeente
Heerlen
Inwoners
87.437
Inkomen
€28.200
WOZ-waarde
€123.000