De Beren restaurants Venlo

De Beren restaurants Venlo

Ondernemer worden bij De Beren restaurants in Venlo

De Beren restaurants is op zoek naar een ondernemer in Venlo.

De Beren is een horecaketen met restaurants door heel Nederland

Over Venlo

Venlo is onderdeel van de gemeente Venlo, binnen de provincie Limburg, en heeft 39.115 inwoners (bron: CBS). Het gemiddelde inkomen per huishouden is €31.200. Het landelijk gemiddelde ligt op €36.500 bruto, exclusief vakantietoeslag. Dit maakt dat Venlo een relatief lager inkomen heeft, met een geschat verzamelinkomen van alle inwoners van €554.721.818. De WOZ-waarde van de huizen ligt in Venlo op gemiddeld €177.000. Lager dan het landelijk gemiddelde van €270.000. Daarnaast hebben 5.5% van de mensen in Venlo een uitkering. Dit maakt dat in totaal 2.151 inwoners van Venlo een uitkering krijgen.

Venlo is een stad in de provincie Limburg. Venlo staat bekend als handels-, transport- en industriestad. Daarnaast is Venlo ook het koopcentrum voor het nabije Duitse Ruhrgebied. De stad ligt aan de rivier de Maas en op de grens met Duitsland. Venlo ontvangt jaarlijks circa 5 miljoen bezoekers uit het Ruhrgebied. De stad kent vele industrie- en handelsgebieden. De meeste winkels in Venlo bevinden zich aan de Vleesstraat, de Nijmeegseweg, de Lomstraat, de Wieenpassage of de Kloosterstraat.

Er zijn naast De Beren restaurants ook nog andere franchiseformules waarvoor Venlo interessant is. Bekijk alle franchise mogelijkheden in Venlo.

eetcafé & restaurant branche informatie

Franchiseformule De Beren restaurants valt binnen de branche eetcafé & restaurant. De branche eetcafé en restaurant valt onder horeca en kent een verscheidenheid aan ondernemingen. Het marktaandeel van restaurants is circa 28% in de foodservicemarkt (eten buitenshuis). Enkele bekende formules die actief zijn in de branche zijn De Beren Restaurants, eazie, Humprey Restaurants en Subway.

De branche profiteert optimaal van de aantrekkende economie, onder meer door hogere consumentenbestedingen, een aantrekkende zakelijke vraag en meer toerisme. Circa 31% van al het voedsel, eten consumenten buitenhuis, 69% van al het voedsel is afkomstig uit de foodretail (supermarkten en speciaalzaken).

De consument blijft kritisch op zijn uitgaven en laat zich steeds meer leiden door kortingsacties en de nieuwste trends, waaronder de toenemende behoefte aan gemak en de toenemende aandacht aan verse, gezonde en lekkere maaltijden. De consument heeft vaak weinig tijd, wil flexibel zijn en wil eten of drinken waar en wanneer het hem uitkomt. Hierdoor vinden er verschuivingen van de vraag plaats naar andere, veelal branchevreemde aanbieders. Detaillisten integreren food concepten in hun winkels om meer klantbeleving te creëren en de verblijfsduur in het hun winkels te verlegen. Ook vanuit de supermarkten neemt de concurrentie toe. Zij kunnen, vanwege hun inkoopvolume, producten tegen een veel lagere prijs inkopen en zien kansen in de toenemende behoefte aan gemak bij de consument. Door de bovenstaande trends neemt ook het online thuisbezorgdiensten en leveranciers van maaltijdboxen sterk toe. Dit remt dan ook de trendmatige groei van de buitenhuisconsumptie.

Ondertussen groeit ook in de sector zelf het aanbod van eetcafés en restaurants. Kwaliteit en gastheerschap worden steeds vaker een vanzelfsprekendheid en geen onderscheidende factor. Daarnaast is de locatie in combinatie met het juiste concept doorslaggevend in de mate van succes.

Bron: ABN Amro Insights, Rabobank Cijfers & Trends

Vestigingen De Beren restaurants

Gegevens Venlo

Provincie
Limburg
Gemeente
Venlo
Inwoners
39.115
Inkomen
€31.200
WOZ-waarde
€177.000