ActionCOACH in regio Leiden

Ondernemer worden bij ActionCOACH in regio Leiden

ActionCOACH is op zoek naar een ondernemer in de regio Leiden.

Over regio Leiden

In de regio Leiden wonen er zo’n 211.605 mensen. Hiervan zijn er 46.810 van buitenlandse komaf, oftewel 46810 211605%. Dit kunnen zowel Europeanen als niet-Europeanen zijn. Het aantal huishoudens en de gezinsgrootte zijn tevens van belang voor een mogelijke vestigingsplaats van een onderneming. In het geval van Leiden zijn de inwoners verdeeld over 101.370 huishoudens. Hiervan hebben 30.210 kinderen, en 71.100 niet. Dit kunnen eenpersoons- of meerpersoonshuishoudens zijn. De gemiddelde gezinsgrootte in Leiden is 2,2.

Binnen deze regio is Leiden de grootste plaats. De gemeente Leiden met de kleinere plaatsen die de stad omringen vormen het grootste gedeelte van deze regio. Leiden is te kenmerken als een studentenstad. Veel jongvolwassenen met een hoge concentratie van horecagelegenheden in de binnenstad. Kleinere plaatsen rond Leiden dienen ook veelal als forensenplaatsen en zijn voor een groot deel afhankelijk van Leiden. Ten noorden en zuiden van Leiden liggen de A4 en de A44. Deze vormen de belangrijkste verkeersaders voor de stad.

Er zijn naast ActionCOACH ook nog andere franchiseformules waarvoor Leiden interessant is. Bekijk alle franchise mogelijkheden in Leiden.

coaching & training branche informatie

Franchiseformule ActionCOACH valt binnen de branche coaching & training. Tot de branche coaching & training behoren trainings- en opleidingsbureaus die zich bezig houden met het coachen, trainen en opleiden van personen en organisaties. Meestal betreft het business-to-business, waarbij zowel individuen als teams worden getraind bijvoorbeeld op het gebied van sales, leiderschap, klantgerichtheid of persoonlijke ontwikkeling. Bekende formules in deze branche zijn onder andere ABACUS bijlesinstituut, LMI Nederland en DOOR Training & Coach.

De markt voor trainings- en opleidingsbureaus is volop in beweging: de omzet in de markt groeit, het aantal aanbieders neemt tegelijkertijd af. In 2014 telde de markt van private trainings- en opleidingsbureaus een omzet van circa € 3,4 miljard. Daarnaast zijn er diverse ontwikkelingen gaande in het aanbod en de vormen van trainen en opleiden.

In het bedrijfsleven heerst er een groeiend besef dat het tot ongewenste resultaten leidt wanneer er wordt bezuinigd op opleidingen, bijscholing en training. Meer dan drie kwart van de bedrijven in Nederland verzorgen voor hun werknemers een vorm van bedrijfsopleidingen, waarbij het verzorgen van cursussen de meest gebruikte methode is om kennis te vergaderen en vaardigheden te ontwikkelen. Jaarlijks geven bedrijven gemiddeld 1,7 miljard uit aan cursussen. Andere methodes die voor scholing van het personeel worden gebruikt zijn workshops, georganiseerde groepsdiscussies en conferenties. 28% van de bedrijven geven hun voorkeur aan zelfstudie.

Tegenwoordig is het niet alleen het individu, ook het team, de afdeling of de organisatie moeten aan de gang. Om de vergaarde kennis of vaardigheden toe te passen moet de omgeving meedoen. Om succesvol te blijven opereren met al deze hectiek is het voor trainingsbureaus noodzakelijk om de klant centraal te stellen, om te kijken naar wat zinnig en nuttig is en om maatwerk te leveren. Sectorkennis en ervaring met sector specifieke vraagstukken is hierbij essentieel. De behoefte aan sectorkennis in combinatie met een multidisciplinaire benadering vergt om flexibiliteit van de trainingsbureaus.

Bron: CBS, NRTO

Vestigingen ActionCOACH

Gegevens Leiden

Postcode
2300 - 2399
Inwoners
211.605
Huishoudens
101.370