eazie Tilburg

eazie Tilburg

Ondernemer worden bij eazie in Tilburg

eazie is op zoek naar een ondernemer in Tilburg.

eazie is het verse en gezondere foodconcept voor heerlijke wokmaaltijden, salades, fresh wraps, smoothies en meer.

Over Tilburg

In Tilburg wonen naar schatting 191.275 inwoners (bron: CBS), en is gelegen in de gemeente Tilburg, in Noord-Brabant. Gemiddeld wordt er €31.600 per huishouden verdiend, dat ligt iets lager dan het landelijk gemiddelde van €36.500 bruto, exclusief vakantietoeslag. Tilburg heeft hiermee een totaal inkomen van nabij €2.747.404.545 over alle inwoners. De huizen in Tilburg hebben een gemiddelde WOZ waarde van €187.000, iets lager dan het landelijk gemiddelde van €270.000 in 2020. 4.1% van de mensen hebben in Tilburg een uitkering, oftewel 7.842 van alle inwoners.

Tilburg is een stad in de provincie Noord-Brabant. Tilburg is qua inwonerstal de zesde stad van Nederland. Tilburg beschikt over 10 grote industrieterreinen en is daarmee een van de belangrijkste industriecentra van Nederland. Tilburg heeft daarnaast ook een uitgebreid winkelcentrum. De meeste winkels bevinden zich in de Heuvelstraat, de Schouwburgpromenade en de Juliana van Stolbergstraat. Rondom de Heuvelstraat bevinden zich ook de winkelgebieden: Heuvelpoort en Emmapassage. Tilburg is ook goed te bereiken met het openbaar vervoer. De stad telt maar liefst 3 stations en uitstekend netwerk van bussen.

Er zijn naast eazie ook nog andere franchiseformules waarvoor Tilburg interessant is. Bekijk alle franchise mogelijkheden in Tilburg.

fast food branche informatie

Franchiseformule eazie valt binnen de branche fast food. De branche fastfood valt onder horeca en kent een verscheidenheid aan ondernemingen: lunchrooms, cafetaria’s, pizzeria’s, snackbars en restaurants. Nederland telt ruim 10.000 fastfoodzaken. Fastfood of gemaksvoedsel is een verzamelnaam voor voedsel dat snel bereid en geserveerd wordt en relatief goedkoop is. Enkele bekende formules die actief zijn in de branche, zijn McDonald’s, KFC, Kwalitaria, New York Pizza en Domino’s Pizza.

De branche profiteert optimaal van de aantrekkende economie, onder meer door hogere consumentenbestedingen, een aantrekkende zakelijke vraag en meer toerisme. Er is echter een enorme concurrentie binnen de branche. In de eigen sector blijft het aanbod groeien maar ook aanbieders uit andere branches betreden de markt.

Het aantal bestaande fastfoodformules neemt elk jaar toe en nieuwe formules ontstaan, zoals de ‘fast casual’ horecaformules. Bij deze formules zijn foodservice en foodretail dichter tot elkaar gegroeid. Een bekend voorbeeld hiervan is La Place. Voor consumenten gaat het om gemak, snelheid, kwaliteit, gezonde producten, variëteit en dat voor een betaalbare prijs. Goed en gezond eten wordt steeds vaker het uitgangspunt. Nieuwe gezonde to-go concepten doen hun intrede en de traditionele aanbieders van een snelle hap moeten daarin mee. Een keurmerk als verantwoord frituren en de uitgebreide voedingsinformatie bij McDonald’s zijn hier voorbeelden van.

De snackbar is nog steeds het meest bezochte bedrijfstype in de sector. Twee derde van de Nederlandse bevolking, met name in de leeftijdsgroep 20 tot 40 jaar, bezoekt minstens drie keer per maand een cafetaria. Echter zullen kleinere cafetaria’s steeds meer marktaandeel gaan verliezen door toenemende online bestedingen, de toenemende concurrentie en branchevervaging. Ondernemingen die niet op een A-locatie zijn gelegen, resteert het prijswapen in combinatie met schaalgrootte en een sterke online profilering. Of ze zullen moeten investeren in een uniek en onderscheidend concept.

Bron: Rabobank Cijfers & Trends, ABN Amro Insights

Vestigingen eazie

Gegevens Tilburg

Provincie
Noord-Brabant
Gemeente
Tilburg
Inwoners
191.275
Inkomen
€31.600
WOZ-waarde
€187.000